Wat is Magento?

Steeds meer bedrijven maken gebruik van Magento, maar wat is Magento? Iedereen die een webshop gaat/laten maken of heeft gemaakt is enigszins bekend met de term CMS (Content Management Systeem). Een Content Management Systeem is een online platform dat u gebruikt om uw webwinkel op te bouwen en te beheren. Een soortgelijke CMS is Magento. Als we het hebben over een Magento webshop, wordt er gepraat over een webwinkel die is gemaakt met een Magento CMS.

Magento is een belangrijke speler in de open source webshop software markt. Dit CMS biedt volledige controle over het design, functionaliteit en inhoud van een online webshop. Het gebruik van de software is kosteloos, u betaalt geen licentiekosten. Daarnaast heeft u geen rechten nodig van de software ontwikkelaar om een webshop te maken. Tegenwoordig gebruiken steeds meer internationale bedrijven Magento CMS vanwege de brede keuze in de ontwikkelingsmogelijkheden.

Wat is een Magento webshop?

Magento is een Open Source webshop, dus als u gebruik maakt van een Magento CMS, heeft u automatisch een Magento webshop. Daarnaast wilt Open Source zeggen dat de software voor iedereen gratis te downloaden en te gebruiken is. U bent zelf volledig eigenaar van de webshop zonder een software ontwikkelaar/webdesigner. U bent zelf vrij de webshop te verkopen, te verhuren of te laten aanpassen. Het installeren en configureren van een Magento webshop is vaak een grote klus. Dit wordt vaak uitbesteed aan een webdesignbureau. U kunt zich volledig concentreren op het vullen en sturen van uw webpagina.

Heeft u meer Magento webshops? Dan is het mogelijk om via de Magento Multistore alle webshops te beheren vanuit één beheeromgeving. U kunt in de beheeromgeving de webshop selecteren die u wilt beheren. U kunt bijvoorbeeld financiële rapportage bekijken over alle Magento webwinkels die u beheert. Al met al is Magento een heel handig CMS.

Een Magento webshop laten maken? Neem dan contact op met Webshop Professional.

Wij maken gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.